Monday 21 September 2015

Teaser 4 - Senyum Tanda Suka

Assalamualaikum...

Ini ada teaser dari ER untuk awaks. Senyum Tanda Suka akan keluar versi cetak tak lama lagi ya. Kalau awaks nak baca bab 1-3 boleh klik di sini. Bila sampai masa yang sesuai ER akan sambung bab 4 ya. Buat masa ni, teaser dulu ok.

Enjoy the teaser ya...


---------@@----------


Awak pernah lihat cahaya matahari yang muncul di balik awan selepas hujan?

Amani menggeleng.

Saya suka sangat bila lihat pandangan macam tu. Bila hujan turun dengan lebatnya, matahari hilang daripada pandangan. Bila hujan berhenti, kita akan lihat lubang-lubang cahaya matahari yang muncul di celahan awan. Bila saya lihat pemandangan seperti itu, saya akan kata kepada diri saya. Cahaya yang muncul di celahan awan itu ibarat satu harapan. Bila diri kita dipenuhi dengan kegelapan, kita juga mengharapkan cahaya daripada celahan itu akan menyuluh kita pada jalan yang terang.”

Setiap satu perkataan yang disampaikan Izz sungguh menyentuh hati Amani. Disimpannya kata-kata itu dalam ingatannya. Izz benar. Sungguh, kini dia berada dalam kegelapan. Awan sedang menyelindungi cahaya matahari. Suatu hari nanti, dia mengharap cahaya itu dapat membolosi lindungan awan gelap dan menjadi lubang cahaya. Lubang cahaya itu adalah harapan.

Lebih baik awak pergi bersiap sekarang. Ingat! Jangan cuba larikan diri.”

Amani mengerling Izz dengan tajam.


Saya memang maksudkannya Amani. Awak takkan dapat lari daripada saya!” Sengaja Izz berkata begitu untuk mengusik Amani.

----------@@------------
TERIMA KASIH - ER
----------@@------------

No comments:

Post a Comment